Från 1 till 100.

Det tråkigaste med mina älskade söndagar är att det är måndag igen dagen efter.
Som idag.

Första måndagen på året och min termometer utanför köksfönstret
måste vara paj där den står på -26 grader.
Jag gick ut och för skramla den tillrätta och kände att fy farao, det är nog minst -20 i alla fall!
Ikväll jobbar jag igen och innan dess hade jag tänkt försöka få lite gjort,
men så kom jag på att det är klämdag på stan och affärerna har inte öppet lika länge som vanligt.
Tanken var jag och moster med monster skulle åka och kolla på färg,
men nu när det är så kallt ute vet jag inte hur det blir.
Hennes stackars bil är igenfrusen och vill nog stanna så tills vädret blir varmare.

En dag denna vecka vill jag försöka åka till IKEA och handla lite saker också.
Jag önskar jag vore miljonär en liten sväng, för nu känner jag mig extremt pank!

Köper jag en trisslott idag kanske jag vinner..

Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback