News for you.

Så åt vardagen upp mig igen och jag försvann ifrån min man, herr dator.
Gårdagen var precis en sån dag jag inte behöver längre,
men hur som haver befann jag mig på jobbet hela halva dagen.
Eller i hela och en halv tretton och en halv timma. Det borde vara olagligt!
Nog för att det inte var så farligt igår, men idag däremot har jag varit zombie igen.
Läckert!

Boy, i've got some news!
Mor och jag spenderade dagen med att just spendera pengar.
Först till MIO där jag hittaden en fin väggklocka som jag kommit
på att jag inte har någonstans att ha nu?
Den är för stor. Men fin. Stor och fin, jag klämmer in den någonstans.
På den dyra affären hade de också en toppen-erbjudande för min för tillfället
torra plånbok eftersom jag betalat räkningar för halva livet den här månaden!
Fyra stolar för 990:-, som klippt och skuret!
I och för sig i svart, men det kvittar. De var sköna och billiga!
På väg till kassan hittade jag och min kära mor en soffa och
jag föll hårdare än jag någonsin gjort för ett par skor!
Som tur är liknar jag min mor i mycket, så som i att impulsshoppa.
Så när hon kläckte idén om att köpa den på 12 månaders räntefritt,
då var jag inte ett dugg svårövertalad och hipp som happ var soffan min!
På fredag levereras alltsammans. Lagom till min fest på lördag!
Hela jag har svävat på moln idag. Jag är så lycklig!

Det bästa av allt:
Jag slipper måla om, min nya soffa passar väggen!
Kanske borde jag bli ekonom ändå? Ironi..

Imorgon åker mamma och lillasyster skidor och efter det ska jag upp till huset på berget för att baka kakor.
Det hanns inte med idag då jag även hann äta och köpa blommor.
Sedan drar vi till grannstan och spenderar pengar? How unusual..

Kalinixta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback