Stackars mamma.

PS.

Mamma ringde just och berättade att de kommit hem till huset på berget.
Det är bra, då kan jag sova gott. När jag vet alla ligger hemma och sover tryggt, då sover även jag bra.
Men tålamodet när det gäller min mor försvinner rätt fort,
hon har ett sätt som kan få mig att gå ifrån lugn till fly förbannad på mindre än en millisekund.
Det är de där följdfrågorna och upprepningarna hon håller på med. Jag blir tokig!
Men det går över rätt snabbt.

Dessvärre får hon sig ganska många utskällningar, en del förtjänta. Andra inte.
Som nyss när hon gjorde mig irriterad. Jag skällde inte. Men röt litegrann.
Lite som en ettrig liten terrier.

Då är jag inte imponerad av mig själv, det är ett som är säkert.
Och det passar som inte in i mitt nya jag såhär nu i ett nytt år.
Det är dumheter jag ska ändra på, men först måste jag sova.

Imorgon ska jag nog träffas med morbror och familj som är hemma från Umeå, roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback