Into you.

Verkligheten känns som en glasbubbla som skakas om och om igen.
Helt plötsligt får jag mersmak, välja och vraka är inte så långt borta men det är inte vad jag vill.
Lösningar utan att behöva tänka vore det bästa, den enkla vägen gör minst ont.
Så verkar det åtminstone, men man kan aldrig riktigt vara säker.

Att jämföra med något tidigare är omöjligt. Vad som håller mig kvar är helt annat.
Likaså vad som lockar mig bort. Och om inte jag vet vad som ska göras, vem vet då?

Jag känner mig elak. Glad. Ledsen. Hoppfull. Oförstående. Lycklig. Förvånad. Älskad. Lurad.
Men jag har inget mot någon av dessa, det gör mig levande.
Vad jag faktiskt har något mot är att inte kunna bestämma mig. Någonsin.

Så, jag tänker ligga hemma och vara folkskygg hela kvällen. Käka tacos och kolla på film.
Tända ljus och må gott. Some me-time.

Filakia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback