Bitterfitta.

Min lediga tid är över och jag är inte det minsta utvilad som jag önskat att jag vore.
Idag sov jag ända fram till sent och jag är fortfarande helt slut.
Jesus people, det här bådar inte gott för sommaren som komma skall.

Och vilken sommar också. Idag är jag bitter.
Det blåser storm ute och moln täcker hela himlen.
Är det något jag avskyr rent och hållet så är det blåst!
Mulet kan det få vara, bara jag inte blåser bort när jag kliver ut genom dörren.
Jag vill ha sommar, är trött på det här fulvädret nu.

Tror jag glömt berätta att hunden som sprang iväg och kom tillbaka har fått vara lös igen,
på de Härjedalska fjället i fredagskväll och sprang då iväg igen.
Jag har en hel del att säga om det hela, hur smart jag tycker det är och så vidare.
Men det är faktiskt ingen mening så jag håller tyst istället. Det är lika bra.

Nu ska jag duscha bort min bitterhet och vara glad över att min älskade guddotter fick en bra födelsedag.
Fikat var det godaste jag ätit på väldigt länge! Nu börjar jag bli hungrig också.
Det är nog därför jag är cranky.

Filakia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback