Flashback.

Jobbet i hettan ger mig flashbacks till Kerkyra.
Jag svettas ungefär lika mycket här när jag springer som jag gjorde där när jag stod stilla..
Det är en viss skillnad, men lika äckligt.
Uteserveringen är full allt som oftast och vi springer häcken av oss.
Det är då man ser skillnad på folk och folk.
En del kan acceptera att vi inte kan vara överallt hela tiden medan andra blir rent ut sagt otrevliga.
Kanske är det jag, kanske är det dom, kanske är det hettan?
Ibland önskar jag då att jag inte behöver vara trevlig hela tiden utan får säga vad jag tycker.
Men det går inte. Så jag håller inne med det och spyr sedan galla när det är över.

När kvällar i hetta är över blir jag sjukt sugen på öl.
Lillasyster bästa vän Kattis har dessutom fyllt 18 i veckan och det var vi tvungna att fira!
Så efter jobbet gick jag hem, önskade jag hann duscha men struntade i det.
De yngre kom och sedan gick vi tillbaka ner på stan för att kolla på folk och snacka strunt.
Jätteskönt!
Efter krogen bjöd jag på varma mackor innan de tog taxi hem i ljuset.

Nu börjar det bli dags att göra ett ryck så jag vaknar idag.
Är helt matt. Om någon timma är jag fit for fight igen. Ny arbetsdag och skratt, förhoppningsvis.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback