Fru bestämd.

Farmor skippade lunchen. Hon sa ordagrant:
"Huvva, jag kommer blåsa bort i det här ovädret."
När hon är på det humöret kan inget övertala henne.
Ingen heller för den delen.

Så jag gjorde mig mat hemma i form av sallad.
Kycklingfilé, färsk broccoli, ärtskott, baby spenat, rädisor, gurka, tomat, paprika och vitlökssås.
Det kan inte annat än att bli gott! Med Brämhults hallondryck till. Ren och skär lycka!
Jag tänkte att jag äter nyttigt till lunch så jag håller dieten lite,
för nu ska jag hälsa på tanten som blåser bort i blåsväder med lite fika tänkte jag.
Då blir hon glad!

Ikväll jobbar jag med chefen och då ska man inte heller vara helt säker på att dieten hålls.
Och jag ser redan fram mot att komma hem till mina körsbär som jag köpte igår men inte hann äta!
Matberoende? Det verkar inte bättre.

Nu ska jag göra ett ryck. Borsta bort vitlöken och traska ner till gammelgården.
När jag går därifrån kommer jag stinka inrökt. Halleluja.

Filakia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback