Lyckat firande.

Midsommarfirandet för min del är nu över,
men för de flesta andra pågår det även idag.

Jag vill tacka alla för en extremt trevlig kväll!
Vi började tidigt med sillunch och buffé, mängder med mat!
Till den drack vi öl, försökte sjunga snapsvisor och så drack vi såklart snapts.
Det är inte riktigt min grej, så gåshuden var ett faktum efter varje klunk.
Väldigt mätta men rätt kalla gav vi upp kylan och gick in i huset, där brasan (!) tändes.
Då lekte vi bordslekar med resultat till att jag kände mig väldigt korkad,
när man lekt lekarna flera gånger förut och ändå inte kommer ihåg dem. Hur bra minne har man då?
Drinkar blandades och jag var duktig och drack mycket vatten mellan varven.
Kvastdansen var roligast när de äldsta damerna hoppade runt som galningar.

Grillat hann vi också äta innan solen gick ner. Alla var så dödsmätta med ändå  fick vi i oss litegrann till.
Och lite till. Bara för att.
Lite surr och mer dricka innan vi bestämde oss för att ge upp. Då var klockan ett.
Vi skulle på en fest, som inte visade sig passa, sedan till en till. Men det var inte heller vår smak.
Väntan på taxi i sammanlagt ungefär en timme och sedan var jag hemma.
Så skönt att somna strax efter två och vakna pigg och kry idag.
Det var nog maten som gjorde det!

Nu ska jag ta mig upp ur sängen, där jag ligger och grisar.
In i duschen, på med ansiktet och ner på jobbet.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback