Ingen läser mig som du.

Mitt i veckan, solen skiner, jag får post i brevlådan var dag och blir glad!
Våren kommer, med små och korta steg. Med våren får jag klädmani på köpet.
Brevlådan är full av kläd-reklam varje dag och nu sitter jag hjälplöst här och kollar kläder på olika sidor.
Fast å andra sidan älskar jag kläder. Så hjälplös är jag inte egentligen.
Vid närmare eftertanke var det miljarder år sedan jag investerade i min garderob.
Det börjar vara på tiden!

Min verksamma sida, i form av arbetet är mer fullt än jag är van denna tid på året.
Jag jublar. För mer folk blir mindre stillasittande, blir mer dricks, blir mer pengar = mer kläder.
Kläder, kläder, kläder. Jag kan inte tänka på mycket annat.
Förutom då möjligtvis sötsaker. Mitt sötsug har ökat i takt med att de rökfria veckorna gått.
Ben 'n Jerry's glass kostar lika mycket som ett paket cigg,
och i de mängder jag trycker i mig den blir det inte mycket billigare än att röka!

Nu ska jag försöka vara nyttig. Äta morötter, gurka och gröna äpplen.
Kanske lite blomkål med.

Eller så får jag börja röka igen. Sugen ökar med solen, det erkänner jag!

Filakia polla!


Kommentarer
Postat av: calcamel

Ät nyttigt!!!Låt bli ciggen!!!!

Mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback