Jo-jo-ja.

Vilken jävla kväll jag hade på jobbet igår.
Jag tänker inte gå in på detaljer, men ibland funkar det helt enkelt bara inte.
Allt jag kan göra i efterhand är att skratta.
Barnslighet nådde en ny nivå.

Hur som haver. Jag gick hem, lugnade nerverna.
Nina kom och så åker vi ner till jobbet igen för att surra strunt och må gott.
Det blev lite sent, men det kvittar för idag är det söndag igen!
Jag skulle städat, jag skulle fixat och donat som jag alltid vill göra på söndagar.
Istället satt jag i morgonrocken i soffan fram till halv tre. Höjden av slöhet!
Men det är just det jag älskar med söndagar.
Jag snackade skit telefonen, började planera för kommande saker och bestämde mig.
Sedan ringde mamma och hon ville plocka upp mig med en gång,
så jag slängde på mig kläder kvickt som attan och åkte hemifrån.
Utan att ha städat! Det får vänta till ikväll, eller imorgon.

Så nu är jag uppe på berget och funderar om jag ska sova en sväng.
Vi har fikat våfflor, Ellens önskemål när hon är jättesjuk i feber och hals.
Ikväll bjuder mamma på ännu en stek, det är riktiga söndagsmiddagar nu för tiden!
Jag bara äter och äter. Det är allt jag gör när jag är här!
Men jag röker inte i alla fall. Det har nu gått 3 veckor. Jesus Amalia, det går bättre än jag trodde!

Planen är att visa mamma lägenheten i Grekland, sedan ska jag skicka iväg mailet och ta den.
Måste fixa hemsidan för veckans lunch också.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback