Mina laster är inte lätta.

Jag önskar jag kunde säga att jag var nyttig idag och gick ut och gick,
åt frukt i mängder och något fettsnålt till middag.
Sånt där som jag kanske önskat att jag skulle gjort.
Men så blev det givetvist inte.

Sure, jag har städat. Det var nog det enda bra med den här dagen.
Sedan växte jag fast i soffan där jag satt, och satt, och satt.
Till slut slängde jag på mig något som kan kallas kläder och gick till affären.
Egentligen lallade jag mest omkring och köpte lite som jag visste att jag behövde,
sprang in i min vackra syster och försökte få en plan om att gå ut tillsammans i helgen!
Jag stötte sedan in i en yr Sandra, så vi handlade klart tillsammans.
Hon tyckte jag gjorde rätt i att köpa en chipspåse,
och en ny Ben & Jerrys, då den jag köpte igår blev kvar på jobbet.
Förstår ni var jag är på väg?

Hur som haver kom jag hem och lagade en himmelsk måltid i form av färsk pasta och pastasås.
Nu ska jag dricka en kopp te, champagne och fläder. Perfekt vardagslyx!

(Mellan de där två åt jag lite chips, som blev mer chips, och ännu mer.
Jag har fan de sämsta lasterna ever!)
Nu ska jag nog äta lite vindruvor för att väga upp mot chipsen, som att det skulle hjälpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback