You mean the world to me.

Helgen är över. Jag mår gott.
Godare än på mycket länge. Det är positivt en dag som denna.

Farmor har gjort sig illa, igen.
Därav ska jag hälsa på henne mer än förr.
Med start idag. Så fort lillasyster kommer hem ifrån skidtävlingen.
När jag ringde henne, den gamla kvinnan alltså,
igår så var det ända hon sa och upprepade att hon ville dö.

Hur får man någon att se ljuset i livet igen, allrahelst då det inte finns ljus?
Jag vill blåsa liv i henne och få henne att må bra.
Flera gånger om det skulle behövas.
Men när en människas hopp är långt under botten och anledningen att leva försvunnit,
är de då rätt att övertala dem till annat?
Det som känns värst är att hon är klar. Tillräckligt klar för att skada sig själv om det behövs.
Jag vill torka tårar och locka fram skatt.
Men när det rinner utefter kinden på den jag älskar, gör det ont även i mig.

Min familj betyder allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback