Blow you off.

Helt plötsligt blev jag utan personal igår, lite stressigt at first.
Men inom en timme var problemet löst och jag kunde känna mig lugn.
Det var extremt lugn med gäster så istället för att serva folk städade vi en del.
Det är just vad jag har på schemat imorgon med. Städa, städa, städa.
När praktikanter kommer mår jag nästan dåligt, i och med att de förväntar sig jätteroliga saker,
typ som att prata med människor, bära tallrikar och så vidare.
I verkligheten är det ingenting i närheten. Där gäller städning, påfyllning, sortering..
Allt det tråkiga som ingen vill göra hemma, det gör jag på jobbet.

Sedan kommer det roliga. När man tar hand om människor och får dem att bli glada.

Beslutsångest deluxe var min fiende och jag gick hem bara för att.
Men planer ändras kvickt och nästan lika snabbt var jag nere på stan med en öl i handen
och en syster vid min sida. Vi dansade, men jag kände mig gammal och nykter.
Klockan 02.34 släckte jag lampan efter att ha läst några kapitel i min bok.
De där 40 åren passar nog rätt bra ändå. Pinsamt!

No love, no glory.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback