Swing life away.

Jag levde i samband med denna förr.
Den gick varm. Jag skrattade åt hur likt mitt liv var till en av de bästa låtar jag ströp långsamt.
Jag grät när jag insåg att jag inte hade ro. Ingenstans.
Just de rader som tryckte allra mest kändes som mitt liv. De skrev av mitt liv.
Jag flydde. Till utlandet. Värmen. Jag skaffade vänner, ytligt bekanta och andra som fastnat för livet.
Och jag har haft stunder jag inte skulle byta för allt i världen!

Då kändes det som att det skulle ta årtionden innan jag fastnade.
Verkligheten är en helt annan. Jag är fast. Och jag saknar mycket!



"I've been here so long, I think that it's time to move
The winter's so cold, summer's over too soon
Let's pack our bags and settle down where palm trees grow

I've got some friends, some that I hardly know
But we've had some times, I wouldn't trade for the world
We chase these days down with talks of the places that we will go"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback