Vuxenpoäng.

Ny dag, nytt väder, nytt humör och allt känns miljoner gånger bättre!

Mamma ringde en minut innan väckaren imorse.
Istället för att snooza klev jag upp med en gång och hoppade in i duschen.
Lite bråk med garderoben där jag inte har något av nytta länge,
så sprang jag ner för att hoppa in i mammas nya fräsha bil.
När jag blir stor ska jag också hitta en karl som köper nya bilar åt mig!

Blommor var mitt mål idag, men jag kan lugnt säga att vi har olika smak min mor och jag.
Vad jag tycker är "kärringblommor" håller inte hon med om
och de blommor jag förälskar mig i kallar hon för "kärringblommor".
Ni vet såna där som mormödrar och farmödrar och alla andra Svenssons
har och vårdar ömt hela sommaren, som luktar satan och alla bin drar sig till.
På min balkong ska det bara vara balla blommor som inga insekter gillar alls.
Vi bråkade även lite om jag skulle ha en blombalja, som jag ville,
eller en balkonglåda (också jävla fult) som mamma ville.
Jag vann och köpte min balja, men ännu inga blommor. De får vänta till imorgon när jag sovit på saken!

Nu ska jag städa ihop i lyan. Spela lite musik på repeat och dansa omkring.
Om 2 timmar möter jag Jessica på stan för fika, och så tänkte jag att vi skulle plocka upp mitt bord.
Dags att lägga på ett kol, jag måste ha städat innan helgen för då kommer jag inte ha tid för annat än jobb.

Filakia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback