Everybody hurts.

Nu önskar jag allra mest att alla skulle gå utbildningen vi gick idag.
Risker med alkohol, droger och vårdslöshet i trafiken.
Jag vågar nästan lova att ens tänka tanken att köra eller åka med
en påverkad människa efter det.
I 9 av 10 fall när det kommer till rattfylla är de bakom ratten unga män.
Inte så chockerande men helt vansinnigt! Vad tänker man på?
Det tar 35 timmar för kroppen att förbränna 10 starköl,
ändå tar många bilen dagen efter så fort de känner sig nyktra.
Tänk efter en gång extra.
Konsekvenserna kan komma att förfölja dig resten av livet.
Då kan jag tänka mig att du vill betala alla pengar i världen för den där taxiresan.

Efter flera filmer, diskussioner och bilder var vi fruktansvärt upprörda.
Hur bra vi än sköter oss själva betyder inte det att människan jag möter också gör det,
ungefär 12000 människor kör rattfulla om dagen. Ändå är mörkertalet stort.
Så får det inte vara.




Med avbrott i likhet med dessa istället för reklam hela tiden skulle kanske fler tänka efter en gång extra.

Dessutom borde alla med körkort gå denna kurs, det är min mening.

Nu vill jag att tvätten ska vara färdig så jag får sova.
Hjärnan är slut och jag kan inte plugga mer förtillfället. Det fastnar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback