Oh come on.

Hon har gjort det igen!

Stress-städade innan jobbet och nu när jag kommer hem 10 timmar senare
märker jag att hon har gjort precis samma sak igen, fast lite lindrigare.
Halleluja.

Mötte upp ungen på stan och hon berättade att hon "städat lite åtminstone".
Pedantjäveln i mig kräks galla.
Och nej, det är inte bara lite kläder på golvet det handlar om.

Kvällen gick bra och efteråt hade jag tänkt ta mig ut en sväng,
men struntade i det då jag såg medelåldern på gågatan.
Känner jag mig gammal är det illa.
Blev lätt upprörd när jag såg hur polisen kan bete sig mot människor,
om man inte klarar av stressiga situationer bör man inte ha ett jobb med så mycket makt.
Jag gillar att de gör sitt jobb, men om någon kommer mellan och stör kan man
hantera det bättre än att nästan slå iväg denne människa.
Framförallt om det är en tjej som faktiskt inte gjorde annat än att gnälla och grina lite.
Men det är inte mitt problem kan man tycka.

Nu bör jag sova om jag ska hinna vara vaken min lediga dag imorgon.
Sömntutan tar över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback