She's got it.

Farmor är hundra gånger piggare idag. Så fruktansvärt skönt!
Hon har suttit upp och surrat mestadelen av dagen tror jag.
Vi var upp först vid klockan 1 innan jag började jobba och surrade en sväng,
hon var pigg men rätt vimsig.
Efter jobbet åkte vi upp igen och nu var hon snäppet vimsigare.
Jag kan tänka mig hur mycket som snurrar runt i hennes huvud.

Hon tar det rätt lätt ändå, förutom att hon avskyr sjukhuset.
"Så lätt blir ni inte av med mig inte." De orden säger hon om och om igen.
Igår hade jag en stund när jag nästan tyckte synd om henne,
för hon säger ofta att hon skulle vilja somna in för gott.
Livet ger henne inte mycket längre brukar hon säga.
Men tro att jag blev glad när hon är så pigg igen.

Roliga saker händer ju också givetvis och vi skrattade mycket.
Jag såg ut som en uggla och såg förfärlig ut en sväng också.
Det är ju tur att hon är ärlig inflikade hon, nästa gång är jag så söt och vacker.
Malin var undersköterska och Anna var 18 (Anna är 11..).
Löständerna hade hittats i källaren under en säng på Solgården.
Sådär höll det på fram och tillbaka från hennes "vanliga" jag och den vimsiga.

Huvudsaken är att hon mår bra och inte har ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback