Vôllan sitter kvar.

Igår när vi var ute och gick, Frida och jag, kom vi in på fjällen.
Hur man älskar att vara där för att det är så himla mysigt,
fast ingen av oss egentligen är såna där frilufts-snö-människor.
Att åka skoter är hur roligt som helst, men jag vet varje gång att jag kommer
komma hem vrång för att jag är blöt in till skelettet
och frusen som om jag legat ute i flera dagar. Hon är likadan.
Ändå vill vi båda dit,
bara för att det är så mysigt att byta om till myskläder när man fryser sådär mycket.
Sätta sig framför elden och bara må hur bra som helst.




Det här var den enda bilden jag hittade och det är på den lilla gäststugan.
Riktigt sådär mycket snö behöver det inte vara för min skull,
men egentligen spelar inte ens det roll.

Jag älskar Vôllan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback